Werkgevers

 

 

7D Coaching verbindt organisaties met de mens achter de medewerker

Wat kan 7D Coaching concreet doen:

→ Individuele trajecten met leidinggevenden en medewerkers

→ Preventieve anti-burnout coaching

→ Conflictbemiddeling

→ Groepsdynamiek in kaart

→ Talentbegeleiding (hou ze binnen!)

→ Teambegeleiding en motivatie-boost sessies

→ Begeleiden van startende medewerkers

Wat levert het op:

↑ Sterker gemotiveerde medewerkers en leidinggevenden

↑ Hogere klanttevredenheid

↑ Waardevolle medewerkers blijven langer binnen de organisatie

↑ Gezonde werknemers, dus lager ziekteverzuim

↑ Grotere aantrekkingskracht van nieuw talent

↑ Commerciële organisaties: Makkelijker om nieuwe klanten te krijgen

↑ Commerciële organisaties: Bestaande klanten besteden meer

Een goede werknemer is het meest waardevolle onderdeel van een organisatie. Dat is altijd al zo geweest, maar de laatste tijd worden we er in Nederland steeds bewuster van. Het vinden van gekwalificeerd personeel wordt moeilijker en als je ze hebt gevonden, dan wil je ze graag houden zodat ze hun waarde in de organisatie kunnen brengen. Hoe zorg je ervoor dat jouw werknemers zich thuis voelen, de rust vinden om zich te ontwikkelen en tot hun recht komen? Hoe beantwoordt je de wedervraag die je als werkgever hoort van de ervaren medewerkers, maar steeds vaker ook van de jongere generatie: Wat ga je mij dan brengen, beste werkgever/leidinggevende?

Het sleutelwoord blijkt verbinden te zijn. Een brug slaan tussen bedrijfscultuur en de mens achter de medewerker. Verbinding tussen doelen die je als organisatie wilt behalen en de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. En dan graag als geheel naar een hoger niveau, zoals de stoere Rotterdamse hefbrug hierboven.

Inzichten uit recente onderzoeken* leren ons dat succesvolle organisaties meer doen dan cijfermatig sturen op doelstellingen, of regelmatige gesprekscycli met geavanceerde beoordelingssystemen invoeren. Ze passen Performance Management toe op basis van doorlopende feedback, betrokkenheid van werknemers, ondersteund door coaching en zorgen zo voor betere prestaties van mensen en teams. Steeds vaker wordt hierbij gekeken naar kwalitatieve doelstellingen, waar het voorheen vooral om de aantallen ging of varianten daarvan (NPS).

In de praktijk blijkt er een paradox te zitten in het onderdeel 'coaching'. In modern Performance Management is de leidinggevende niet meer degene die bepaalt en stuurt, hij faciliteert het ontwikkelingsproces van zijn medewerkers en ondersteunt waar nodig. Voor coaching blijkt er in de praktijk weinig tijd en focus over te zijn. De meeste teammanagers komen al nauwelijks toe aan hun kerntaken. Bij succesvolle organisaties is daarom de rol van de coach losgekoppeld van de leidinggevende. De coach heeft vaak geen hiërarchische plek in het organogram en begeleidt niet alleen de medewerkers maar ook de managers. Op die manier heeft coaching de hierboven bedoelde brugfunctie en kan teamdoelstellingen verbinden met individueel functioneren. En daar horen tegenwoordig ook wat minder meetbare elementen bij als "hoe lekker zit je in je vel".

De meeste organisaties hebben niet de luxe van het opzetten van een eigen coachteam. In dat geval werkt het goed om externe coaching in te zetten. Met mijn kennis en ervaring op dit gebied, gecombineerd met een brede leidinggevende ervaring in diverse organisaties, sla ik graag die brug. 

 

Interesse gewekt? Bel of mail me voor een afspraak of vraag hieronder een offerte aan:

 

* Trendonderzoeken Berenschot/ Performa, Forrester Consulting (2018)

Offerte aanvraag: